Wednesday, August 5, 2009

~.:paSSwOrD:.~

4 Ogos 09~tuEsDay

salam~~

Hari selase aku abes class pukul 1ptg..lepas amek emy dari skolah, henfon hijauku ini berbunyi menandakan ade mesej yang telah masuk ke kotak inbox..owh, rupe2nya ayong yang hantar..tapi skema betul ayatnya..tersengeh2 aku sorang bace mesej dr ayong yang berjela itu..huhu..rupe2nya dia nak minta tolong sama aku untuk hantar laptop dia yang kena virus kat kedai berdekatan utk di format semula..tapi tak perlulah mengarang ayat sampai 2 pages!wawawa~~

Petang itu, aku dengan senang hati menghantar laptopnya yang sungguh ringan itu di kedai..aku pun melaporkan kerosakan yang dialami oleh laptop yang tidak bersuara itu..bla..bla..bla..tetiba henfon aku berdering kuat menandakan ada panggilan yang masuk..Erk, alamak, aku sudah terlambat!pukul 5ptg aku kena ke kampus kerna ada group discussion!!! Aku pun meninggalkan laptop ayong utk dirawat dan penjual itu memberikan aku resit dan mengkehendaki aku meninggalkan no henfon utk dihubungi..

Masuk aje dr kereta, aku terus memecut pantas seperti dikejar polis!tapi naseb baik polis xde..keadaan jalan di batu caves yang tidak smooth itu melambatkan kelajuan kereta kelisa yang anggun itu..perghh..xpe2..saba~

sesampai aje di kampus, terkocoh2 aku berjalan menuju ke asrama classmate aku Lina..naik bukit, naik tangga pulak..tetibe henfon berbunyi lagi..(fuhh, kalah org yg berkerjaya!).dengan beg laptop yang membebani bahu dan fail2 tebal n berat memenuhi tangan, aku gagahi jugak untuk menjawab panggilan itu..cehh sape pulak call nih?? owh rupenye penjual tadi yg call..

penjual: kak, boleh bagi password laptop yang akak tinggalkan td x?

(alamak, baru aku teringat, aku terlupa tuliskan password laptop yang ayong mesej tu sbelum beredar dari kedai dia)

aku: owh, maaf ek..tadi akak terlupa nak tuliskan n bg password tu kat awk tadi..
penjual: owh, xpe..salah saya jugak sebab tak tanya akak tadi..ape ye passwordnya?
aku: passwordnya ialah kata laluan
penjual: iyeee..tapi ape kata laluan laptop tu?
aku: kata laluan!!
penjual: iye kak, saya tahu, password tu kata laluan..tapi saya nak tahu apa passwordnya?

(aku mula hangin satu badan. dengan termengah2 mendaki tangga dan membawa bebanan laptop dan mngusung fail2 yang bertimbun itu bikin aku panas..panasss!!!)

aku: passwordnya ialah kata laluan! K.A.T.A L.A.L.U.A.N!!!

tetibe si penjual itu ketawa berdekah-dekah..pastu dia memohon maaf ats salah faham yg berlaku tadi..

abes aje discussion aku terus balik umh..sampai aje kat umh, aku terus ceritakan incident password itu kat ayong..kah..kahh berdekah dia ketawa..

aku: ayong ni macamlah xde nama lain nk tulis utk jadikan password laptop..kesian kat penjual tu..kebingungan
ayong: hahaha..itu pun nasib baik ayong buh password tu..kalo ayong buh password "TAK TAHU" lagi haru biru kan..haha

huhu..imagine....
************
penjual: ape password laptop akak?
aku : TAK TAHU
penjual: tak kan akak tak tau password laptop akak?
aku: password laptop akak TAK TAHU la!!
penjual: #&%$


~~~(^_^)~~~

No comments: