Wednesday, August 12, 2009

~.:rEfLeksoLoGi:.~

11 OgOs 2009~sELasa

aku xde class ptg hari selase tu, kebetulan aku memang free dr tugasan assignment dan presentation hari tu..jadi aku amek keputusan utk bawak mak wat refleksologi kat pinggiran batu caves

4.45ptg-kami tiba di kedai refleksologi. Pertama kali sampai kat situ walaupun kerap sekali guna jalan kat situ..selalu dapat tgk dari jauh je signboard refleksologi..alhamdulillah hari ni dapat masuk dan lihat sendiri..rupe2nya pemilik kedai refleksologi tu adalah seorang cacat penglihatan..rawatan utk reflek utk 1jam= RM 35

Ruang kedainya sangat selesa sekali.luas dan bersih. sekali lihat macam bilik hospital siap dgn katil dan langsir. pakcik tu sungguh ramah sekali dan banyak berkongsi cerita dan pengalaman dgn kami. kami sempat bersuai kenal dan lebih mengejutkan aku, pakcik kedai tu adalah kawan kepada En Fadil yang aku dan rakan2 bantu utk project micro enterprise mase practical kat Muslim Aid dulu. dunia ni kecik dan bulat..jauh ke manapun kita, kita akan jumpa kembali.

Urutan reflek ni hanya di kaki je. tapi melalui tapak kaki tu kita leh tahu punca-punca penyakit dalaman. subhanallah, hebatnya ciptaanNya..sambil2 bersembang, pakcik tu titipkan kami tips2 menjaga kesihatan dan pemakanan..dia juga turut selitkan sekali serba sedikit cara2 nak wat refleksologi kat umah.

alhamdulillah, kata mak sakit lenguh2 dan sakit2 sendi makin berkurangan..insyaAllah rawatan susulan seelok2nya 2 kali sebulan utk lebih berkesan lagi.

No comments: