Friday, May 1, 2009

~.:bErEbut:.~

29 apriL 2009, wEdnEsday~hari ke 7 praktikaL

saLam~


Tugasan pada hari ini ialah temujanji dgn En MaiL. Dua orang sahabat aku di tugaskan ke kedai En Mail utk menginterview beliau serba sedikit mengenai projek micro enterprise yang kami jalankan ni dan meminta kerjasama dlm merealisasikan projek ni. Alhamdulillah, En Mail bersetuju dan berkenan untuk bekerjasama. InsyaAllah, kalo tak ade aral melintang jualan dadih akan di promosikan di sekitar flat sri pahang pada minggu hadapan. Sementelah dua sahabat aku ke sana, aku di opis pula di tugaskan untuk faks surat sokongan ke DBKL. Alhamdulillah tugasan hari ini selesai~

Dalam train

Aku nak cite sikit kejadian yang lucu mase dlm train nak balik umah..huhu. keadaan dlm perut train sama seperti hari2 yang lalu; padat, sendat dan ketat. Aku dan sahabat aku yang sorang tu berpaut pada satu tiang kat train tu. Agak lama juga kami berdiri. Di sebabkan keadaan kesihatan aku yang belum sepenuhnya pulih, aku jadi mudah berasa lenguh sendi-sendi dan sakit-sakit walaupun hanya menyandang beg shj. Aku pun dgn nada bergurau cakap pada shbt aku tu “ishh, lenguhnye bahu aku nie, aku sangkut beg aku ni kat bahu ko ek.hehe” dia yng bersimpati pada aku tu dgn tak semena2 terus merampas beg aku lalu menyangkut pada bahunya..ishh, kesian pulak aku tgk dia. Dah la kurus, dua2 belah bahu di sangkut beg yang berat di tambah pulak dia tu pakai kasut tumit tinggi, tak pasal2 jadi senget pulak pinggang dia. Aku pun cakap la kat da “uiks, aku guro jela! Meh bagi balik beg aku tuh!” pergh, punya la degil kawan aku tu..sampai berebut2 jadinya kami berdua. Dalam ketika kami berdua sedang bertegang urat berebut dan tarik menarik beg aku tu, tetibe terdengar pulak suara lelaki asing kat belakang…”Don’t fight. I will hold it for you”. Kami berdua serentak berpaling ke arah suara tu. Rupa-rupanya, pertelingkahan kecil kami tu menarik perhatian warge asing yang berdiri betul2 di belakang kami. Ishh, malu betuL kami berdua! Masing2 terkedu dan memandang terus ke depan tanpa berpaling. Sesampai di terminal putra..tersembur ketawa yang di tahan tadi..moral of the story: jagalah akhlak di mana sahaje kita berada..huhu~ v(^_^)v

No comments: