Friday, May 1, 2009

~.:pEngaLamaN pErtaMa:.~

Minggu ke-2

27 apriL 2009, moNday~Hari ke 5 practikaL


aLhamduLillah..hari ni kami bertiga di tugaskan untuk melakukan kerja-kerja diluar pejabat..wahhh, sangat gembira dan teruja sekali..hehe..ituLah saat yang dinanti-nantikan!kerja2 luar tu bukannya kuar berjalan2 berpoya-poya kat luar tau, tapi melibatkan kerja2 yang berkaitan projek micro enterprise untuk keluarga En Fadil.


Survey

Seperti hari2 yang lalu, kami tiba di pejabat pada pukul 9 pagi. Kami bertiga membuat sedikit perbincangan untuk agenda yang akan di gerakkan. Selesai perbincangan ringkas, kami bertiga mengisi perut dahulu dgn lunch untuk menambah tenaga dan stamina dalam operasi survey tapak perniagaan di sekitar stesen Lrt Universiti, Pasar Seni dan Masjid Jamek. Sebuah kamera ala-ala wartawan di sediakan pihak company kepada kami untuk merakam tapak/ kiosk dan lokasi-lokasi yang strategik. Wahhh, nampak dari jauh kami bertiga ni kelihatan seperti ala-ala wartawan yang membuat liputan la!hehe..tujuan utama tempat-tempat itu dirakamkan adalah sebagai tapak cadangan kepada pihak DBKL. Ia juge sebagai memenuhi syarat2 yg di kemukakan untuk mendapatkan lesen penjaja. Keadaan cuaca yang panas terik dan berubah hujan renyai2 mnyebabkan kami sedikit kurang bermaya. Tapi alhamdulillah, selesai menunaikan solat zohor di Masjid India kami bertiga terus bertenaga dan berstamina untuk meneruskan misi..hehe


DBKL

Kami merasai pengalaman pertama menjejaki ke bangunan DBKL. Sebelum ni hnya lalu je tepi jalan tu..huhu. pertama kali bertemu dgn pegawai bertugas, kami bertiga agak gugup sedikit. Alhamdulillah, tugasan kami di permudahkan Allah. Pegawai yang bertugas banyak membantu memberi informasi dan cadangan tapak kiosk kepada kami. Sekalung penghargaan kami tujukan buat En Azman selaku penolong pegawai kesihatan persekitaran di jabatan pembangunan dan pengurusan peniaga kecil kerana sudi melayan kehadiran kami dengan baik dan memberi tunjuk ajar kepada kami berkenaan prosedur pemohonan lesen penjaja.


Jabatan pengangkutan bandar

Seterusnya kami ke jabatan pengangkutan Bandar di Menara Tun Razak. En Azman mencadangkan kami ke sana untuk mendapatkan maklumat tentang kiosk stesen bas. Sesampainya kami di sana, kami bertemu dengan c.c Meor secara kebetulan. Kami sampai agak lewat di sana, jadi beliau mencadangkan agar kami datang keesokan harinya utk berjumpa beliau. Selepas selesai urusan tersebut, kami mengambil keputusan untuk meninjau tapak kiosk yang di cadangkan En Azman di Jalan Tun Perak.

Erm, begituLah citernya aktiviti pada hari isnin..yang syoknya dapat pulak claim duit makan sekaLi..hehe..sampai aje kat umah, lemah lutut di buatnya seharian berjalan satu KL..adehh. kata En Muhammad “cLaim duit peLuh kat akhirat”..Ape2 perkara yang kita buat, perLuLah di buat dgn seiklhLas hati dan niat kerana Allah..betuL x?hehe..

Semoga Allah merahmati segaLa usaha kita..amiin! v(^_^)v

No comments: