Thursday, April 23, 2009

~.: FOLLOw uP ziaRaH:.~

saLam~hari ketiga praktikaL~hehe

OvErsLept
pg td kami bertiga overslept!uhukk..mcm xpecaye jer..baru je masuk hari ketiga dah overslept!hehe..kelam kabut dibuatnya. tapi mujur sbb pg tu kami xperlu masuk ke pejabat..sebaliknya kami akan bergerak terus ke rumah en.fadil utk follow up..kami ke sana tnpa di temani oleh supervisor kami..pandai2 survive sendiri la..huhu

fOLLow up
tujuan follow up ziarah ni penting tau, sbbnya kami perlu memantau keadaan keluarga encik fadil dan memberi sedikit guideline kepada beliau dan isterinya, kak Nor tentang projek dadih yg diusahakan. dalam masa lebih kurang 3jam sessi follow up itu kami melihat bagaimana isterinya yng juga mempunyai masalah glukoma yg serius membuat dadih dgn sendiri. cube bygkan??
kami juga turut membantunya menentukan sukatan yg betul dan selebihnya dilakukan sendiri. kami juga byk bertnya pada pada kak nor bagaimana dia boleh mengagak, menentukan sukatan air hatta memasak! menurut kak nor, alhamdulillah golongan istimewa sepertinya mempunyai kekuatan deria rasa, pendengaran yg kuat berbanding org yg normal. subhanallah..setiap yg diciptakan Allah ada kekurangan dan kelebihan masing2...bersyukurlah dgn apa yg kita miliki.

gambar bersama keluarga En Fadil

kira2 jam 12.30pm kami pulang ke pejabat semula dan membawa pulang 12 bekas dadih berperisa jagung yg dh siap kpd staff2..ternyataa semua sgt mengemarinya! insyaAllah, ada potensi utk di komersialkan. kami berharap agr urusan utk membantu keluarga ni di permudahkan Allah..
semuga Allah perluaskan lorong-lorong rezeki buat keluarga ni..Amiin~

1 comment:

layla_elyas said...

napa bahasa melayu ain nampak cam power ah??selalu bukan ka indon ngan bahasa utagha ja yg digunakan dalam perbualan..
konfius kami..
_laila_