Saturday, April 25, 2009

~.:saBtu yaNg mEngEmbirakaN:.~

salam~25 apriL 2009~hari sabTu..huhu

alhamdulillah seronoknyer bile tiba hujung minggu..hari yang dinanti2kan semua org!biasenya org malas nak bangun awal.aku pun bermalas-malasan la juge..hehe..sbnrnya aku bukan nye sengaje nak buang mase buat 'taik mata' hujung minggu camni..aku xdapat bergerak dan terpaksa baring di atas katil hampir seharian akibat sakit tulang belakang yng kembali mnyerangku tiba2. 5 tahun yg lalu aku terlibat dalam kemalangan moto dan mengakibatkan keretakan di tulang belakangku. penyakit tu kerap menyerang bila aku mengangkat object2 yang berat.jadi selama 4 hari kerja aku terpaksa mngusung 'baby' laptopku yang berkilo beratnya ke tempat kerja setiap hari..naik bus, naik train, naik tangge, paling mnyeksakan bila dalam train, xde seat untuk duduk dan kne berdiri selama hampir setengah jam!ouhh byngkanlahh. di kala itu aku terfikir, bgaimanalah keadaan ibu yang sarat mngandung dan terpakse membawa kandungan ke mana je selama 9 bulan!aku baru seminggu kje dah merengek mcm2..ish..wahai diriku, bykknlah bersabar yer dgn cabaran hidup.

lepas ni aku kne mantapkan minda dan stamina!chayok2 v(^_~)v

salunya hari minggu aku lebih suka habiskan masa dgn femili, hehe rasanya setiap hari aku salu jumpe mak n femily melainkan waktu praktikaL aje. 4 hari duduk diasrama (menumpang bilik member aku) rase cam boring je..nak kne order mkn mlm la, nk kne tunggu lagi.xde tv untuk tgk (ade tapi jauh), xde adik untuk di kaco, kne basuh baju sendiri..waaa..dah lame x duduk asrama jadi kekok pulak..huhu

alhamdulillah, seronok sgt dpt habiskan mase dgn femili, rasa gembira sgt dpt peluk mak, dpt peluk adekku yg bongsu tu, dpt makan masakan mak, dapat sembang dgn abah dapat gurau2 dgn kakak..dapat tgk tv bersame2..waahhh..syoknyaa!!

mlm td dua pupu aku dtg ziarah, bwk satu femily dgn anak2 dia..waa seronoknya dapat pegang baby..hehe..dah lame aku x dukung baby..rase kekok sikit. best dapat main2 dgn budak2 rase mcm kembali ke zaman kanak2 pulak..hehe

hargaiLah mase kita bersama keluarga~ v(^_^)v

No comments: